Z samego rana czekała mnie niemiła niespodzianka - próba korzystania z zaawansowanych funkcji poralu intranetowego (takich jak wyszukiwarka) daje następujący efekt:
"Ważność licencji usługi Office Server Search wygasła"
Poniedziałkowe poranki bywają trudne, ale okazało się, że takie zachowanie to nic nowego.
Odpowiedź na pytanie "Dlaczego tak się dzieje" znajduje się na stronie Microsfotwu w Bazie Wiedzy pod tytułem "Po zainstalowaniu dodatku Service Pack 2 dla produktów serwerowych pakietu Microsoft Office 2007 data wygaśnięcia licencji jest nieprawidłowo aktywowana".
Prawda że bardzo wymowne?
W sumie wszystko się zgadza... Tak na oko stwierdzając to ostatnia reinstalacja naszego MOSS'a odbyła się jakieś pół roku temu (około 180 dni), a że wszystko działało - to nikt nie zaglądał na ekran Administracji Centralnej pokazujący informacje o licencji - bo i po co?
Przytoczony powyżej artykuł bazy wiedzy zaleca instalację aktualizacji, ale chyba lepiej (i pewnie szybciej) jest skorzystać z ręcznego rozwiązania jakim jest powtórne wpisanie licencji:
- Należy uruchomić Administracja centralna programu SharePoint 3.0.
- Kliknąć kartę Operacje.
- Kliknąć Konwertuj typ licencji w sekcji Uaktualnienia i migracja.
- W okienku wprowadć klucz produknu należy wpisać numer naszej licencji (Standard lub Enterprise) i kliknąć OK.
- Po chwili na stronie konwersji typu licencji zostanie wyświetlona prawidłowa licencja.
- Aby wszystko działało od ręki należy zrestartować usługi wykonując z wiersza poleceń komendę iisreset.
Teraz wystarczy przetestować - najprościej skorzystać z wyszukiwarki na portalu.
Poranek kolejnego poniedziałku mamy za sobą - i chciałoby się powiedzieć "Nie lubię poniedziałków", ale w końcu zawsze zwiastują coś nowego. Na szczęście ten problem nie był poważny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz